Brev:
Farvel til natflasken
3. april 2013
Alder:
9 mdr.
Farvel til natflasken
Hej
Vi vil gerne snart undgå at give vores søn på 9 1/2 mdr. flaske om natten, og ønsker i den forbindelse nogle råd med på vejen.
Han puttes ved 19-19.30. Han får en flaske mælk omkring kl. 19 - der spiser han omkring 200 ml. Normalvis får han kun en flaske i løbet af natten, og det kan være meget forskelligt, hvilket tidspunkt det er. Nogle gange er det ved midnatstid, men oftest senere mellem 1.30 og 3.30. Han spiser ca. 200 mæ. Han vågner typiske mellem 5.30 og 6 og vil ikke sove længere, selvom han virker træt og bliver hurtig pyldret. Nogle nætter vågner han flere gange, og så kan det ofte lykkes os at få ham til at sove igen ved at flytte lidt rundt på ham i sengen.
Han bruger ikke sut, så det er ikke muligt at trøste ham på den måde.
Lige for tiden virker det til, at han ikke er så sulten. Han gider ikke rigtig at spise, det mad han tilbydes. Han får grød til morgenmad, et formiddagsmellemmåltid, middagsmad som rugbrødshapsere, 1 flaske mælk inden middagslur, eftermiddagsmellemmåltid og aftensmad, hvor han spiser samme mad som os andre. Han får en flaske kl. 19 og puttes umiddelbart derefter.
Hvordan skal vi gribe det an? Skal han blot tilbydes vand i sutteflaske? Hvor lang tid kan der gå, før han vænner sig til at lære at sove uden mælk om natten.
Med venlig hilsen
SD